Epissode 3: The blue mountains & The Hunter Valley - Reisverslag uit Katoomba, Australië van gijs jasper - WaarBenJij.nu Epissode 3: The blue mountains & The Hunter Valley - Reisverslag uit Katoomba, Australië van gijs jasper - WaarBenJij.nu

Epissode 3: The blue mountains & The Hunter Valley

Blijf op de hoogte en volg gijs

03 November 2012 | Australië, Katoomba

Jahoor! Daar zijn we weer met een verslagje!
We hebben weer heel wat avonturen beleefd die wij graag delen met jullie:)

We zijn op vrijdagmiddag vertrokken uit de drukke stad Sydney om daarna het onbekende op te zoeken in de blue mountains. Helaas kwamen we niet zo ver door het drukke verkeer in Sydney en omgeving, en we reden ook nog verkeerd;p

Maar ja... Zo gaat dat soms... Dus maar lkkr eten bij de MacDonalds avonds en lkkr aan de kant van de weg slapen op een rest area in ons busje, spannend:)

En ja, toen kwam het:) We gingen weg de volgende dag en het onheil speelde zich af toen de auto niet startte... We hebben ook altijd pech he!(Bassie) En toen de wegenwacht gebeld, gelukkig waren onze telefoons leeg en konden we bellen met iemand anders zijn telefoon, die we nog net staande konden houden, want hij wilde net weg gaan:) En toen kwam de wegenwacht, en die reapeerde de auto in 2 minuutjes, aansluiting van de plus op de accu was kapot.... 270 dollar minder in de porto, maar wel een jaar lid van de australische Anwb, gelukkig maar:) Deze aansluiting hebben we niet hoeven betalen, doordat deze meneer oorspronkelijk van Nederland kwam haha, gelukje bij een ongelukje.

De blue mountains waren geweldig om te zien, mooie valleien en de Three Sisters!(zoek maar op)... Nog een dag extra zonder douche en lkkr slapen in het busje, op een stortplaats kwamen we later achter, 's morgens kwamen er allemaal vrachtwagens water storten ofzo haha
Maar toen hadden we wel een heel mooi plekje gemaakt: auto tactisch geparkeerd, vuurtje gemaakt en heerlijke pasta bereidt, formidabel!

De zondag gingen we verder en gingen door Hunter Valley. Tussen de middag even een pauze gehouden bij het Grey Cum Cafe, zeer aardige mensen waar we onze dingen konden opladen en wat locale maps kregen. Daarna door Broke waar heel veel wijngaarden waren maar ook chocoladefabrieken en kaasfabrieken heel erg mooi! Uiteindelijk zochten we een plek om te eten. Het was al laat, hadden lang door gereden en niet zo'n zin meer om eten te koken. Maar goed het was zondag heel veel was dicht. Bij veel restaurants gekeken maar die waren allemaal dicht tot dat we een super mooi restaurant tegen kwamen. De man kwam uit Italie genaamd Luigi en had een restaurant boven op een heuvel met een wijngaard onderaan de heuvel met en weg tussen de wijngaard door! Echt een super uitzicht! We reden dus door de wijgaard door waar we ineens onze eerste kangoeroes zagen, spannend! Gingen daarna dus eten in dit geweldige restaurant. Het eten was een beetje buiten het budget maar goed het bier, de pizza en de huisgemaakte Tiramisu en het uitzicht waren onweerstaanbaar, echt zo goed! :)
Doordat we de enige waren eerst, kwamen we nogal aan de praat met Luigi en op een gegeven moment hadden we het over een plek om te kunnen slapen. En hij zei gelijk je kunt hier op mijn wijngaard wel blijven! Een super plekje dachten we zo tussen de druiven, dus we zeiden gelijk ja natuurlijk:)

Vervolgens de dag erop nog een geweldige dag gehad aan een beekje in de bergen, waarin we onze kleren gewasssen hebben, de afwas gedaan en een douche genomen nou ja meer een bad ;) geweldig! De nacht hebben we er ook nog door gebracht. Volwassen worden, haha!

Ook wij hebben wel eens geluk natuurlijk! Op een prachtige camping aan een rivier (in Criki als ik het goed heb) dicht bij de kust hebben wij 2 Aussies ontmoet, die ons later uitnodigden om bij hun thuis te blijven slapen voor een paar dagen, en dat doen we dus nu! Kregen heerlijk avond eten met oesters, jaja oesters, als voorafje. Rauwe oesters en oesters met bacon en een sausje genaamd kil-patrick, tomaten saus met worcestershire saus, wat echt heerlijk was en als hoofdgerecht gamba's: verrukkelijk! Nu vanmorgen ook een ontbijtje gekregen met toast met ei en hebben toast met kaas en vegemite geprobeerd! Vegemite is een typisch australisch dingetje voor op brood, een vreemde smaak maar wel oke! Benieuwd wat het middag en avond eten voor deze dag word! haha

Gister trouwens voordat we gingen eten heeft hij ons South West Rock nog even laten zien. De mooie plekjes enzo en ineens op plekken gigantisch veel kangoeroes gezien, ze dus al niet meer zo speciaal. Nu op zoek naar koala's haha.

We gaan nu vanmiddag een stukje kanoën met de kano's van deze mensen. En vanmiddag misschien vissen met Allen (naam van deze meneer) op een bootje in de creek haha. En wat nog meer... ohja we krijgen een fluitje van hem wat we op de bumper van de auto kunnen plakken en door de wind gaat het fluiten wat dieren afschrikt, erg handig! We konden ook wat anti-freeze van hem krijgen wat we anders moesten kopen, ook handig! Ze hebben ons geholpen om even een route uit te stippelen ivm The Wet Season wat eraan komt, want dan is er namelijk niet veel seizoenswerk meer. Dus we blijven hier nog een nacht en dan gaan we direct naar Cairns, omdat het daar nu nog niet zo warm is en The Wet Season er nog niet is, om daar te kunnen werken en wanneer dat seizoen begint gaan we weer naar beneden. That's the Plan (for now) Dus morgenvroeg vroeg uit de veren en richting Cairns.

Dit was het voor nu en de rest komt later! Blijf ons volgen, dat wordt gewaardeerd:)

ps. We zagen dat de foto's op de kop stonden, waarom weet ik niet... Maar we werken eraan:)

Gegroet
Jappie en Gijs

• 03 November 2012 - 07:48

Christien:

Hallo heren,
    Wat een belevenis,heerlijk.
    Jullie genieten dat is duidelijk.
    Liefs, Christien

• 03 November 2012 - 08:30

Marion Abel:

k ben er stil van

• 03 November 2012 - 08:54

Ivar:

Tof Gijs en Jasper!
    Ik dacht dat die omgekeerde foto's een bijdehand grap van Gijs was, omdat jullie aan de andere kant van de wereld zitten, maar dat valt dus weer mee.

Veel plezier nog ouwe reus!

• 03 November 2012 - 14:01

Marieke:

Hey dudes!
    I really like your stories!
    And about the goon.. the cheapest white wine ever.. ik heb ook weleens gehoord dat er vissenafval inzit, als vissenogen.. Ik weet overigens niet wat hiervan waar is...
    Haha.. en de vegemite!! Ookal TimTam koekjes ontdekt?
    Have fun!!!
    Ciao, Marieke

• 03 November 2012 - 14:04

Mathilde:

Hey Jasper en Gijs,

Geweldig verslag weer, doet ons goed als we weer zo uitgebreid van jullie horen. Wat een avonturen allemaal. Nu maar hopen dat jullie geen pech meer hebben met de auto en wtl een leuke auss'si ontmoeten jullie daar, te gek.

Groetjes
    Van de hele familie maar weer! xx

• 03 November 2012 - 14:16

Aleida:

hey jasper en gijs,

geweldig om te lezen dat jullie het naar je zin hebben, wat een avontuur,.... ben stiekum een beetje jaloers hahaha.
    De foto's zijn ook geweldig zeg! ik heb weer inspiratie opgedaan haha
    heel veel plezier verder, en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.
    groeten van ons allemaal hier in huis.

• 03 November 2012 - 16:49

Tinie:

Hallo backpackers,
    Wat een avontuurlijk verhaal. Leuk dat er nog zoveel gastvrije mensen op deze aardbol wonen. Daar hebben jullie maar weer geluk mee. Foto's zijn geweldig, vooral die in de woestijn zjn heel mooi.
    We kijken uit naar het volgende verslag.
    Groetjes van ons allemaal

• 04 November 2012 - 12:19

Leida Duyndam:

Hoi boys,
    Zo te lezen vermaken jullie het uitstekend, fijn dat er toch nog van die gastvrije mensen zijn en die jullie nog eens helpen. Leuke verhalen en belevenissen hebben jullie. Groetjes Fam. Duyndam

• 04 November 2012 - 16:12

Anita En Henk:

Hallo bofkonten,

Geweldig allemaal, Martine en Stijn zijn bij ons zodoende lezen we dit verslag, ik had dit nog niet doorgekregen van je moeder, maar wij weten nu hoe we jullie kunnen volgen en dat doen we zeker!
    Leuke foto's en succes verder geniet ervan en de groetjes van,
    Martine , Stijn en Henk en Anita.

• 04 November 2012 - 23:03

Ria Voppen:

Dag Gijs, klink wel ondernemend en spannend, met direct een paar grote gaten in het budget. Och dat verdien je wel weer, als het maar lekker geweest is en zo'n ANWB abonnement is alleen maar handig.
    Vind het leuk om jullie te volgend, dus blijf vooral schrijven, dan is het net alsof ik zelf op reis ben.

Lieve groet Ria

• 04 November 2012 - 23:39

Ben Lohues:

hey kangerous still going strong i ques

Uncle Ben.

• 05 November 2012 - 13:00

Willy Voppen:

Dag heren,
    Heerlijk om te lezen. Pech en geluk liggen dichtbij elkaar he? Veel plezier verder en blijf schrijven!!
    Willy

• 05 November 2012 - 20:42

Machiel En Nellie:

Wat al een belevenissen, leuk om jullie volgen.
    Groetjes

• 06 November 2012 - 17:14

Erica:

Geweldige verhalen zeg, zo zie je nog eens wat; leuk om te volgen! bye

• 08 November 2012 - 15:03

Annie:

Dag Gijs en Jasper,

Wat een avontuur, heel veel pech en ook veel geluk, dat zal wel blijven. Jullie genieten en dat is het belangrijkste volgens mij. Mooie foto's Ik blijf jullie volgen.
    Liefs Annie

• 09 November 2012 - 02:24

Aussies:

Yo luitjes!

Het leven gaat zijn gangetje!
    Next story is coming soon...

Adios,
    Jasper en Gijs