The last episode? - Reisverslag uit Cairns, Australië van gijs jasper - WaarBenJij.nu The last episode? - Reisverslag uit Cairns, Australië van gijs jasper - WaarBenJij.nu

The last episode?

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg gijs

01 December 2012 | Australië, Cairns

The last episode?
Luitjes! Hier ben ik weer met een verslagje...
Het is al lang geleden en het werd weer tijd voor een nieuw verslagje, daarnaast is er veel gebeurd, met voor en tegenspoed
Het laatste verhaal ging over een kapotte auto...waarin we een week moesten wachten en een slordige 2500 dollar konden neerleggen;)
Na de reparatie de hele avond gereden om vervolgens achter brisbane te stoppen, natuurlijk aan de kant van de weg want dat is gratis hier! Niet legaal, met zelfs hoge boetes als mogelijk gevolg...en toch doet iedereen het hier;)
Na deze 400 km gestopt en vervolgens vroeg opgestaan om de volgende dag zo'n 15 uur af te leggen.. Het busje reed ongeveer 1 op 7, wat neerkwam op 4x tanken in het uur;) goed voor de portomonnee!
Na het tanken de volgende dag rond half 1, in de plaats Tully waar uiteraard geen fluitekruid te beleven valt kwam het volgende ongeluk ons aanwaaien;) er bleek een lek te zitten in volgensmij een bakje met vloeistof, eveneens werd er een lek ontdekt in het andere bakje voor de remvloeistof!
2 dagen later en een rekening rijker van $865 weer op pad om na 2 uur cairns te bereiken....
Het leukste hostel vd stad met geweldige mensen gekregen van de goden!
Een zeer goede tijd gehad met backpackers van heinder en ver;)
Na 6 daagjes niksen,zwemmen en nog eens niksen een baantje gevonden op een farm tussen atherton en mareeba, zo'n 75 km van cairns. Het werk was best te doen, alleen de zon maakte het wel zwaarder. Wat we precies deden?
Bananenbomen die in de weg stonden voor de grote bananenboom moesten worden verwijderd met je schoffel...dit om de de aanstaande bananen sneller te laten groeien.
De 6de dag speelde voor mij het volgende onheil af...de 4x4 van de farm wilde ik in de pauze verplaatsen om zo meer schaduw te creeeren in de pauze, dit ging nog goed:p
Gijs vertelt:
Toen ik uit de auto stapte en een fransman vroeg om de radio aan te doen, deed ik dit van buiten de auto toen hij nog in de achteruit stond. Gevolg: auto reed zichzelf tegen een boom, waarna de achterkant een beetje minder mooi werd;)
Na flink wat scheldpartijen tegen mij werd er 300$ van mijn salaris afgehaald, en heb ik daarna besloten om de eer aan mij zelf te houden de volgende dag.....
Waarom? De auto werd ingenomen, en deze diende als vervoer van het hostel na het werk voor 4 anderen...
Die waren vrij boos, en dus maar besloten om te gaan...
Daarnaast heb ik ook besloten om alleen verder te gaan. Ten eerste omdat ik denk dat je beperkt bent in je doen en laten en als tweede is mijn vriendschap verminderd met jasper...
Dit klinkt misschien voor sommige vreemd, maar het was geen abrupte beslissing... Het is jammer, en misschien denken sommige: waarom laat je alles achter? Ik denk dat het beter is!
Wat er met de farmauto gebeurt is heeft niks met deze beslissing te maken, het heeft alleen maar in een stroomversnelling gebracht...
Op dit moment is jasper nog aan het werk bij de bananenfarm, en ben ik inmiddels alleen op reis! Jasper wens ik het beste toe in australie en hopelijk het tofste jaar uit zijn leven tot nu toe! 
Written by gijs...
Voor het begin van gijs zijn reis verwijs ik u door naar mijn nieuwe blog!
Adios& have fun!
Gijslangopreis.waarbenjij.nu

  • 09 December 2012 - 11:42

    Papa:

    Gijs ,
    Leuk geschreven,vind het jammer dat het tussen Jasper en jou jullie niet meer ging.
    Wens Jasper en jou toch een super tijd,geniet.Ben wel een beetje jaloers.
    Je vader

  • 09 December 2012 - 12:01

    Mathilde:

    Gijs en Jasper,

    Wij vinden het ook jammer, maar hopen dat jullie apart ook inderdaad een hele mooie tijd hebben!!

    Groetjes vanuit Erica

    Gerjoh en Mathilde

  • 10 December 2012 - 21:57

    Jos:

    Dag Gijs, meestal verneem ik van je avonturen uit tweede hand, van de meiden uiteraard. Nu maar even een berichtje van mij. Lees met verbazing je steeds gemotoriseerde pech, maar lees ook dat je het allemaal wel relativeert. Hopelijk is de ( tijdelijke ) splitsing van Jasper ook goed te relativeren. komt vast later wel weer goed. Wens je nog een hele goeie tijd. grt Jos

  • 11 December 2012 - 18:07

    Tinie:

    Hallo Gijs,
    Soms loopt het niet altijd zo als je zelf wilt. Maar houd je hoofd "cool" (zal moeilijk gaan met die warmte) en het komt allemaal goed. Volgens mij wonen er een heleboel vriendeljke en gastvrije mensen in Australie.
    Ga lekker genieten.
    Groetjes Tinie

  • 15 December 2012 - 14:02

    Johan:

    Hee Jonkies,
    Ziet er goed uit daar, beetje pech maar dat hoort er natuurlijk ook bij (ook wij hebben dat gehad)
    Leuke verhalen en ook te gekke dingen meegemaakt daar, daar kun je over 50 jaar nog om lachen hoor, geniet nog maar even daar,Time flies when you're having fun
    Groeten Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

gijs

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 11025

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 23 Mei 2013

Down Under

Landen bezocht: