Maclean: episode 4 - Reisverslag uit Yamba, Congo, Democratische Republiek v van gijs jasper - WaarBenJij.nu Maclean: episode 4 - Reisverslag uit Yamba, Congo, Democratische Republiek v van gijs jasper - WaarBenJij.nu

Maclean: episode 4

Door: Gijsen

Blijf op de hoogte en volg gijs

11 November 2012 | Congo, Democratische Republiek v, Yamba

Maclean's story: 8 days of happiness!

Het is zondagochtend, net een geweldig weekend gehad bij 2 lieve mensen uit south west rocks...
Gastvrijheid van mensen is erg hoog, ze helpen je graag en zijn altijd in voor een praatje!

Vertrokken volle goede moed naar het noorden. Maar het was al gauw gedaan. Na 3 uur was het alweer voorbij.. We zijn nu ongeveer 5 dagen verder...en zitten vast in een dorp dat zichzelf Maclean noemt... Behalve 3 dorpskroegen met gekken en een winkelstraat is er niet veel te doen!

Nu denkt iedereen: wat is loos? Zij, die geen naam heeft en te herkennen is aan haar 4 prachtige wielen heeft het begeven op het moment supreme!

De radiator was oud en al het water en rommel was er uitgelekt, waardoor het de motor niet meer kon koelen, met tot gevolg een oververhitte auto...zwaar fucked dus! Repareren dus, een duur grapje...gelukkig komt er na regen altijd weer zonneschijn...En om maar ff te zeggen: er zijn wel ergere dingen in het leven:) blijven relativeren;p

Of we nog iets beleefd hebben in dit halve spookstadje? Jazeker! Zondagavond de aardappels, wortels en saucijzen opgegeten. Maandag een dagje Yamba, mooie stranden bij een relax dorpje;)

Verder veel gepoold en biertjes gedronken natuurlijk....afgelopen dinsdag was het een gekkenhuis in de kroeg vanwege de Melbourne cup, de grootste paardenrace vd wereld over 3200 meters! Helaas niks gewonne, waren dichtbij, maar zeker een gezellig daggie gehad....

Ze zou dus eerst donderdag klaar zijn, maar dat werd hem niet. Toen garandeerde die ons vrijdag! It Will be done! Maar ja toen kwamen ze een probleempje tegen dus werd dat hem ook niet.... Gijs in bedwang houden, want wie weet wat tie anders had gedaan... :p nee hij zei dat ze nu dus maandagmorgen gefixed zou zijn, weer paar dagen wachten! Gelukkig zitten we nu in een hostel in Yamba, op zien kost'n! Dat dacht ik. Der is hier veel meer te doen stranden en alles en andere reizigers, dus oké dat is wel weer Nice.

Zometeen gaat de chefkok weer even heerlijke pasta maken, daarna ons spel sinds tijden voor een paar uurtjes spelen, poker, en dan morgen hopelijk eindelijk weer om the road!

Volgende verhaaltje word natuurlijk weer 1 groot feest! Wat we gewend waren:p

Cheers!

• 11 November 2012 - 16:56

Marieke:

Jeej! Hopelijk kunnen jullie snel weer op pad, om het gave Australie te ontdekken!
    Have fun guys!
    Marieke

• 12 November 2012 - 10:19

Tinie:

Hallo Heren,
    Dat is pech, panne met auto waar je eigenlijk niet zonder kan. Maar zo te lezen wordt de inwendige mens nog goed verzorgt in een relaxte omgeving. Keep cool !!!

• 12 November 2012 - 14:45

Ben Lohues:

Uncle Bens tip
    Buy a HORSE

• 13 November 2012 - 13:50

Heleen:

Ha Gijs en Jasper,

Ik ben weer helemaal bij, had het vorige verhaal gemist ....
    Volgens mij vinden jullie het helemaal niet erg om een paar dagen in dit stadje te moeten blijven, want jullie maken overal wel weer een avontuur van.

Ik ben benieuwd naar alle nieuwe foto's.

Veel plezier en succes met de auto...

liefs uit Zuidwolde!

• 13 November 2012 - 20:24

Oma Voppen:

Dag Gijs,

Ik heb je verhaal gelezen en volgens mij heb je het wel naar je zin in Australie.

Ik heb een prachtig verjaardagfeest gehad en hele mooie cadeaus. Jammer dat je er niet bij kon zijn, maar als je terug bent in Nederland kom je maar een keer gezellig langs

Liefs van oma.

• 17 November 2012 - 23:28

Willy Voppen:

Hoi Gijs en Jappie,
    Wat een pech, maar als het niet zo kan als het moet, moet het maar zoals het kan. Het beste er van maken. en dat doen jullie. Geniet lekker verder.
    Gijs, heb je de foto's via je mailadres gekregen van oma's feest
    gr.
    Willy en de rest

• 19 November 2012 - 22:57

Annie:

Hey jongens, jullie hebben wel pech maar die auto zal wel gemaakt worden. Je hebt toch een lange vakantie dus die paar dagen maakt eigenlijk niet uit. Geniet van je vrijheid.Liefs Annie

Hello boys,
    geweldig deze reisverslagen, ik geniet ervan en jullie natuuuuurlijk ook, nou ja van de reis natuurlijk! heel veel plezier en succes verder.